Nationale Dyslexie Conferentie 2019

Op woensdag 27 maart 2019 in Path√© te Ede

Uitgebreide informatie over het programma leest u op de website van de Nationale Dyslexie Conferentie: www.nationaledyslexieconferentie.nl

BELANGRIJK: Direct na het verzenden van uw aanmelding wordt er een bevestiging per e-mail verstuurd naar het e-mailadres dat u invult op het formulier. 

Klik hier voor een printbare versie van het programma met een overzicht van de domeinen 

Maak hieronder uw keuze voor de lezingen en vul daarna uw gegevens op het formulier in:

Ronde 1
Optie Spreker Domein
1.1 Duurzame aanpak leesproblemen: hoe doe je dat?
PO/VO/Beh/Gem

Prof.dr. Aryan van der Leij

1.2 Betrokken lezers
PO/VO

Prof.dr. Roel van Steensel 

1.3 Impliciet leren bij kinderen met dyslexie
PO/VO/Beh.

Prof.dr. Judith Rispens

1.4 Landelijk Stimuleringsprogramma Dyslexie PO
PO/Beh/Gem

Drs. Evelien Krikhaar

1.5 Bouw!en aan optimalisatie van de signalering ....
PO/VO/Beh/Gem/DenB

Dr. Inez Berends

1.6 Leesmoeilijkheden gekoppeld aan autisme
PO/VO/Beh

Dr. Wim Tops

1.7 TOS en het brein
PO/Beh.

Dr. Petra van Alphen

1.8 Fonemisch bewustzijn
PO

Aafke Bouwman

1.9 Elk kind een goed begrijpende lezer
PO/Beh

Dr. Kees Vernooy

Uw keuze voor Ronde 1

Ronde 2
Optie Spreker Domein
2.1 Betrokken lezers
PO/VO

Prof.dr. Roel van Steensel 

2.2 Impliciet leren bij kinderen met dyslexie
PO/VO/Beh.

Prof.dr. Judith Rispens 

2.3 Landelijk Stimuleringsprogramma Dyslexie VO
VO/Beh/Gem

Dr. Ria Kleijnen

2.4 Leesmoeilijkheden gekoppeld aan autisme
PO/VO/Beh

Dr. Wim Tops

2.5 Leesdoelen, boeken en werkvormen
PO

Jette van den Eijnden en Roos Wolters

2.6 Elk kind een goed begrijpende lezer
PO/Beh

Dr. Kees Vernooy

2.7 Hoog tijd integrale aanpak LLD
PO/VO/Beh/Gem

Annette Roetenberg, MSc.

2.8 Hoe gaan Vlaamse scholen om met meertaligheid?
PO

Charlotte Mostaert en Hanne Swartenbroekx

2.9 Laaggeletterdheid en dyslexie: twee werelden?
VO/MBO/Volw/Beh/Gem/Werkg

Prof.dr. Maurice de Greef 

Bezoek informatiemarkt

Uw keuze voor Ronde 2

Ronde 3
Optie Spreker Domein
3.1 Kwaliteit van rapportages van dyslexieonderzoek
PO/VO/Beh

Dr. Femke Scheltinga

3.2 Kwesties rondom de diagnose van dyslexie
professionals betrokken bij diagnostiek

Prof.dr. Peter de Jong

3.3 Hoe de dyslexiezorg kan leren van de wetenschap en praktijk
PO/Beh/Gem

Liesbeth Tilanus, MSc.

3.4 Data informatie - sturing voor efficiency, effectiviteit en innovatie in de dyslexieketen
PO/Beh/Gem/DenB

Drs. Marijke van Grafhorst en Remco Reij, MBA

3.5 Integrale ketenaanpak Dyslexie in regio Amersfoort
PO/Beh/Gem/DenB

Drs. Brigitta Gadella en Sonja Strijk

3.6 Inspectie van het Onderwijs over het onderzoek naar dyslexieverklaringen
PO/VO/Beh

Nico Bollen, Herman Franssen, Thea Manders

3.7 Overtuigend schrijven met dyslexie
VO/MBO/Volw/Beh/Gem/Werkg

Dr. Hanneke Wentink en Drs. Inez Zondag

3.8 Boekenwurmen en leeshaters
PO/Beh

Dr. Elsje van Bergen

3.9 TOS bij meertalige kinderen
PO/Beh

Charlotte Mostaert

Bezoek informatiemarkt

Uw keuze voor Ronde 3

Ronde 4
Optie Spreker Domein
4.1 Vanuit prentenboeken en creatief schrijven ...
PO

Drs. Eveline Wouters 

4.2 DENK!: werken aan leesvaardigheid in het VO
VO

Johanna van der Borden, MEd

4.3 Hoe ondersteun je de leesvloeiendheid bij leerlingen met leesproblemen?
PO/Gem

Dr. Jurgen Tijms 

4.4 Kwesties rondom de diagnose van dyslexie
professionals betrokken bij diagnostiek

Prof.dr. Peter de Jong

4.5 Studeren met dyslexie in het onderwijs
(bovenbouw) VO-MBO/HO/Volw

Dr. Wim Tops 

4.6 TOS & lezen & dyslexie
PO/Beh

Dr. Annette Scheper

4.7 Toetsen en Interventies bij Dyslexie in het VO
VO

Maud van Druenen MSc.

4.8 Ouders betrekken bij dyslexie en werkdruk
PO/Beh

Peter de Vries

4.9 Leren lezen. Een nieuwe diagnose, maar ook een manier om lezen te verbeteren?
PO/Beh/Gem

Prof.dr. Harold Bekkering 

Bezoek informatiemarkt

Uw keuze voor Ronde 4

Ronde 5
Optie Spreker Domein
5.1 Kilometers maken om te leren lezen, hoe doe je dat?
PO/Beh/Gem

Prof.dr. Harold Bekkering en Jorna Serrarens

5.2 Boekenwurmen en leeshaters
PO/Beh

Dr. Elsje van Bergen 

5.3 Hoe ondersteun je de leesvloeiendheid bij leerlingen met leesproblemen?
PO/Gem

Dr. Jurgen Tijms

5.4 Over het managen van beperkingen en talenten
VO/MBO/Volw

Monique Blom en Ben Eekman

5.5 Welke succesfactoren maken een behandeling van dyslexie succesvol?
PO/Beh

Dr. Wim Tops

5.6 Leesbevordering bij leerlingen met leesproblemen
VO/MBO-HO-Volw

Dr. Femke Scheltinga

5.7 De rechten van het kind
PO/VO

Mr. Katinka Slump

5.8 De betekenis van talige rekenopgaven voor zwakke rekenaars
PO

Prof.dr. Hans van Luit

5.9 Vanuit prentenboeken en creatief schrijven ...
PO

Drs. Eveline Wouters

Bezoek Informatiemarkt

Uw keuze voor Ronde 5

LET OP: Direct na het verzenden van uw aanmelding wordt er een bevestiging per e-mail verstuurd naar het e-mailadres dat u invult op het formulier. Indien u binnen 24 uur nog geen bevestiging per e-mail heeft ontvangen, neemt u dan contact met ons op. Zonder deze e-mail is uw aanmelding niet volledig.

  • ¬© Lexima
  • Kastanjelaan 6
  • 3833 AN Leusden
  • Tel 033 434 8000
  • Fax 033 432 4453